Het antwoord:
Dag Charles,
Dank je wel voor je reaktie en link. Ik heb je website en link even gecheckt en het ziet er goed uit!
** Ben nog wel even benieuwd naar je toelichting op je tekst: 'ziet er (.....) duur uit... zeker met een NL-importeur'? Hoezo duur en met een NL-importeur?
Ik zie dat je ook schrijft: 'met variable druk!!'.
Ik zal uitleggen hoe deze variable druk werkt: Ten eerste leveren wij bij de VPC voor Evo motoren een slappere veer waardoor het lichter (ont)koppelen is. Ten tweede heeft de VPC gewichtjes. Zodra jouw motor toeren maakt vliegen deze gewichtjes door de centrifugaalkracht naar buiten. Aan de andere kant van de gewichtjes zitten armpjes en die drukken, doordat de gewichtjes naar buiten duwen, tegen de drukplaat. Daardoor worden de koppelingsplaten stevig tegen elkaar geduwd en heb je geen koppelingsslip en een betere vermogensoverdracht. In tegenstelling tot de concurentie zorgt de VPC ervoor dat -heel belangrijk- de koppelingsplaten geheel uit elkaar komen en daardoor is het makkelijker schakelen en dus neutraal vinden.
Voor de Sporties hebben wij de VPC Evo Sportster/Buell. Zoals gezegd leveren wij de VPC voor Evo motoren inclusief lichtere diafragmaveer.
Bij de Sportster 883cc gaat het (ont)koppelen met de VPC 50% lichter en bij de Sportster 1200cc 40% lichter.
De VPC Evo Sportster/Buell past op de motoren met bouwjaar 1991 t/m 2003 en kost: Euro 319,- exclusief inbouw. Inbouwtijd is ongeveer 45 minuten want je primaire deksel en je olie dienen eraf gehaald te worden. Let op: de vroege Sporties van 1991 t/m 1993 hebben een 1994 of later model nodig van de primaire deksel en koppelingsmechanisme om zeker te zijn van een volledige vrijloop van de naar buiten vliegende gewichtjes.
In het geval van tunen van je motor kan de originele HD koppeling het sterkere vermogen/trekkracht niet goed aan (je krijgt koppelingsslip) en dien je een zwaardere diafragmaveer of compleet nieuwe (dure!) aftermarketkoppeling te monteren. Nadeel hiervan is dat het (ont)koppelen dan weer zwaar gaat. Het revolutionaire aan de VPC is dat je nu bij het tunen de originele HD koppeling kunt behouden en in combinatie met de VPC dit sterkere vermogen/trekkracht aan kan met licht (ont)koppelen en -heel belangrijk- zonder te slippen! De standaard HD koppeling kan in combinatie met de VPC meer dan 2000cc aan zonder koppelingsslip! En je bent uiteraard met de VPC veel goedkoper uit dan met de aanschaf van een nieuwe after market koppeling...**
Wij leveren via (on)officiële HD dealers, service shops, custom builders door heel Europa. Zij zorgen voor de verkoop, inbouw en de garantie.
Voor de Sporties vanaf 2004 (de rubber mount!) zijn wij ook bezig met het ontwikkelen van een VPC. Verwachting is dat deze in 2007 leverbaar wordt. Houd onze website
http://www.tpp-europe.com in de gaten!