Van Naar In december 1991 schafte ik haar aan, kenteken in januari '92: Mijn Sportzilla (foto: Ad v. Bohemen).
Geïmporteerd door garage Franklin uit Eindhoven waar ik al sinds 1982 kwam met mijn Triumph.
Na jaren een Bonneville gecustomized te hebben vond ik het tijd voor een betrouwbare motor :wink: .
Na 70.000 km's en veel door-weer-en-wind rijden en reizen een revisie. Door Nostalgia; Nieuwe wiseco's, kleppen en alles wat maar kan slijten.
In de Sportzillasite zijn de specificaties rustig te zien, hier een kort verhaaltje van vooral de laatste tijd.
Een Müllerclutch en de Mocal thermostaat met Lockhartkoeler bevallen.
Zeker voor files en warm weer; Sportzilla was (..keer) in de spaanse Pyreneeën, Picos de Europa, Zwitserland, Dolomieten, Jura, Cevennen, Schotland, Ierland. Cote d'Azur, Val d'Aosta! Bij meer dan 35 graden zelfs in Teruel en Zaragoza!
Dan nog een SJP 4gang rearsetje aangepast. Even mee gereden, maar dat beviel niet, die niet-opklapbare steuntjes en het andersom schakelen. Eraf dus en verkocht aan een duitse Sportsterrijder.
Kennissen befreesden en verzaagden de deksels. Och ja, dát is customizen; ook een mooi 1028 RAL kleurtje voor de wielen en het luchtfilterhuis, dat overigens een aantal cm's naar voren staat (met dank aan "Luckyhands, Duitsland)...
x
De JMC haalde ik na heel lang zoeken uit Barcelona, van een Sportyrijder die een 200 band ging monteren. De Performance Machine 4 zuigerige rem staat er wel bij!
.
Monteren ging alleen met professionele Nostalgiahulp want er ontbraken een paar onderdelen...Gelijk maar de revisie laten doen...
Een stuurdemper,zo goed als nieuw, haalde ik van eBay.de af. Voor een schandalig laag prijsje.
Omdat het een praktische rijmotor is, is een stuurkuipje en een klokje héél handig:
Onze verhouding blijft positief dankzij de Accel bobine, Screamin' Eagle Unit en Brisks die voor hartverwarmende verbranding zorgen.
Heerlijk trouwens om een motor te hebben waar iedereen bij vraagt:"Wat is dat voor een merk?"Nog een paar fotoos van de remmerij; 10 zuigers en een 330mm schijf voor. Ook de Lockhart/Mocal-combinatie:
.
Je ziet ook de oude knipperlichtstaafjes; schroefdraad erin en er kunnen kleine lampjes op!
Het linker zijkapje komt trouwens van Thier, redelijk onbekend en toch een nederlands produkt. Paste na enig zaag- en vijlwerk....
Nog een MWmotormount gekocht voor een "prikje"
Wordt vervolgd
!