Ik krijg over een week mijn sportster aangeleverd.
Het voelt misschien niet als een project omdat alles er zo opgesleuteld word, maar omdat hij toch ietsje anders word dan standaard is het toch een soort project.
Ik heb helaas nog geen plaatjes.
Vanmorgen ben ik langsgeweest bij waar hij in elkaar werd gezet. Ik pas er goed op met mijn lengte. Ik ben bijna 2 meter. Ik zag hem 'omgesleuteld' staan en wist dat ik de juiste stijlkeuze had gemaakt;
Standaard solozadel
mini-apehanger stuur
s&s stijl luchtfilter
21 inch voorwiel
verwegstaande wijde highwaysteps.
Fits like a glove !
Echt met mijn lange stelten kan ik goed uit de voeten. Zo heb ik meer ruimte dan op een custom met standaard Forward controls.
Sommige zitten languit met hun benen op de forward controls, maar bij mij voelde het bij de proefrit op de custom een beetje "ken-net".
Echter nogmaals, de HD highwaypegs geven meer ruimte.
Voor korte mensen niet zo snel te begrijpen, maar lange mensen weten er alles van; beenruimte problemen. Bij auto's en sommige motoren. De aanschaf is er erg van afhankelijk.
Op de grote 1300cc viercilinders van andere merken bijvoorbeeld kom ik met mijn knieën tegen de cilinders, heb ik in 2003 gemerkt op de Rai.
Grote motoren waar andere zowat op verzuipen, maar voor mij als een brommer aanvoelen.
En bij de sportster met HD steps en mini-apes had ik dat gevoel net even niet vandaag