De oliedruk is naar alle kanten gelijk omdat er in een 88'er geen sproeier zit.
Als je op het zicht al merkt dat er minder c.q. weinig olie uit een tuimelaar vloeit is dit wel iets om rekening mee te houden.
Het feit dat na het wisselen van de nokvolgers je toch een tikkende rear uitlaat unit hebt geeft aan dat het in de olietoevoer zit.
De nokvolgers zijn van staal en het huis waarin ze draaien van aluminium dus als er slijtage is zal dit in het huis zijn.
Een overmaatse nokvolger met een op maat geboord huis zou een oplossing kunnen zijn.
En meten is weten dus een oliedrukmeter van €15 tussen de cilindervoeten plaatsen is betaalbaar en eenvoudig.
Het verwijderen van de oliepomp is gemakelijk.
- olie aftappen
- oliepomp + omgeving schoonspuiten
- 3x olieleidingklem doorknippen
- 2x olieleiding naar filter los draaien
- 4x imbus losdraaien (eerst de achterste dan de voorste)
- pomp uitnemen (bekabeling aan de kant en de onderkant naar je toe halen)
# onthou dat het pompdeksel plus toevoer gerotors er zo dit kunnen vallen als de imbussen los zijn, dus bij elkaar houden.
# voor het plaatsen is het handig een 8mm draad te tappen in een van de voorste gaten zodat je bij het
plaatsen het deksel vast kan zetten met een bout
# als blijkt dat je te veel speling of beschadigingen op het toevoer deel van je oliepomp hebt kan ik je mogelijk
aan een nieuw deksel met gerotors helpen.
suc6