Will schreef:
Mijn dealer vraagt voor de DirectLink de prijs van €350,= en dan hoef ik voor het herprogrammeren niets te betalen omdat het binnen 10 minuten gepiept is.
Zij hebben een softwareprogramma op de werkplaats laptop staan en vullen in welk uitlaat systeem, luchtfilter, type motor en b.j., krijgen dan een mapping en laden deze in de standaard ECM van de motor.
Deze mapping wordt op de DirectLink (USB) sleutel weggeschreven en die USB sleutel krijg je mee.
Elke dealer waar ook ter wereld kan dit gebruiken bij een eventuele storing/defect. Voor die prijs wordt de motor niet op een testbank afgesteld. De afstelling op een testbank kost € 450,= extra (hebben ze de motor een heledag nodig, "zegt men")
Totaal komt dit dan op een bedrag van € 800,=. Laat je het direct afstellen op de testbank dan krijg je een korting van € 100,=
Neem ik een Fuelpack van Vance & Hines
http://www.fuelpakfi.com/harley1.html dan zijn de kosten $279,95 (bij ons in Nederland maken ze hier gewoon euries van) En ook Vance & Hines zegt dat dit een perfecte en goede oplossing is voor de Harley.
Voordeel voor de klant is dat je deze zelf kan programmeren door op hun site de gevraagde info in te vullen en de code die je dan te zien krijgt in te voeren in de Fuelpack module. In mijn geval de dempertjes er uit, andere code erin. En ik heb al gekeken, je krijgt echt een andere code om in te voeren wanneer je de gegevens wijzigt in "zonder demperjes" (baffle type =quiet)
Dan ben je dus voor een klein prijsje klaar. Er is ook een instructie filmpje hoe je het geheel moet installeren. Dit is zo simpel dat ik het zelfs kan.
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat een DirectLink of ander systeem wat afgesteld wordt middels een testbank beter is, maar of dit in mijn geval ook echt nodig is?? ik weet het niet. Ik denk van niet. Ben zelf een rustige rijder, doe niet mee aan wedstrijden en haal zeker nooit het uiterste uit de motor.
Dus ik denk dat ik mijn besluit maar bijstel en voor de Fuelpack ga en het geld wat ik bespaar gebruik om de bike verder op te leuken.
Voor ik reageer even dit : ik ben niet technisch dus geef hier alleen weer wat mij gezegt wordt en is.
Afg. Vrijdag bij M.Saloon geweest om een Remusset te laten monteren op mijn xr1200 van bj.2008.
Tegelijkertijd waren ze daar ook bezig een Vance & Hines set te monteren.
Nu werdt mij gezegt boven door de afd. verkoop dat op mijn xr 1200 een Remusset ZONDER verdere aanpassingen kon worden gemonteerd.
Eenmaal in de werkplaats afgelopen Vrijdag werdt me verteld dat ik beter zo,n aanpassetje etc erbij kon nemen van HD zelf kosten 700 euroos
Aangezien de Remusdemper en bochten incl.montage zo,n 900 euro heeft gekost zou ik dus totaal 1600 euro ???????? kwijt zijn alleen omdat ik de ori.dempers niet mooi vindt en dus laat vervangen .
Oftewel...3500 oude Hollandse guldens echt belachelijk in mijn ogen en toen ik zei dat er ook andere merken zijn en misschien goedkoper kwam het antwoord: dat werkt niet goed op een Harley .
Toen ik vervolgens melde dat ik eerst de V&H set had willen kopen met de V&H fuellpack en dat me dat dan totaal zo,n 700 ? usdollar ging kosten kon dat niet vlgs hun en werkte dat fuelpack geval niet goed moest gewoon van Harley zijn.
15 December ga ik naar mijn dochter in Texas dus dan zou ik het daar kopen uiteraard.
Mijn Remusset zit inmiddels gemonteerd zonder verdere aanpassingen en ik ben naar huis gereden en alles doet het nog.
Hij pakt goed op, loopt netjes en ploft af en toe wat maar dat boeit me niet echt.
De killers zijn er uit maakt een mooi geluid maar met bijv. vakantieritten zet ik ze er weer tijdelijk in en dan ga ik in geval van de extra aanpassingen indien toch nodig toch echt niet iedere keer weer alles opnieuw laten afstellen .
Ik moest er nu ffe 500 km mee rijden en dan de bougies eruit draaien ..zijn ze wit was het niet goed begreep ik en moet ik terug komen voor overleg want ik pik het dus niet dat bij de verkoop
A is gezegt en bij de montage
B wat me dus weer zo,n 700 euro extra zou gaan kosten.
Mochten we er niet uitkomen dan rij ik naar Oostenrijk toe en ga ter plekke bij Remus tekst en uitleg vragen met het hele verhaal erbij want ik krijg en heb sterk de indruk dat er de nadruk op wordt gelegt door de toe en leverings bedrijven dat men de extra dingen gewoon koopt terwijl het misschien niet nodig is.
Daarnaast bevreemd het me dat blijkbaar alleen de Harly artikelen goed genoeg zijn en bijv. de fuelpack van V&H niet , Remus levert vlgs mj ook dit soort dingen dus dan mogen ze me daar ter plekke advies geven en bewijs leveren.
Let wel : ik val niemand aan maar constateer alleen maar en geef mijn eigen mening erover.
ps : Ik weet haast zeker dat het ook op een goedkopere manier moet kunnen dan deze in mijn ogen dure oplossingen .
Er zijn toch overal handige Harries dus er zullen toch wel manieren zijn om dit anders, lees goedkoper te laten doen ?
althans dat hoop ik