Big Will schreef:
Ik heb al 25 jaar ervaring met West Coast uit Alkmaar.(vroeger 't Waarland/de Weel)
Altijd eerlijk en oprecht geholpen maar moeten ook leven van verkoop.
En daar komt ie weer : "Een WPHB (werkplaatshandboek) van €90 is altijd nog goedkoper dan een beurtje van €250".
Wie snapt het nu eens dat een WPHB de beste en goedkoopste investering is in je Sportster is.
Ja, het is best eng om de eerste stappen van het zelf sleutelen te doen maar een Harley is per definitie eenvoudig qua techniek.
Hallo Big Will, ook ik heb een WPHB, dan van Clymer. Gekocht bij
http://www.studieboeken.nl/ voor €45,45 incl verzendkosten en btw.
Met de aanschaf van een WPHB, heb je nog geen gereedschap, accomodatie of genoeg tijd. Op het ogenblik studeer ik en hoop dat nog 5 jaar vol te houden. Ik sta om 6 uur op om 'savond weer om 6 uur of half 7 thuis te komen, maar dan ben ik nog niet klaar. Want ik moet me nog voorbereiden om de volgende dag. In het weekend heb ik ook nog studie uren te doen. Dat is natuurlijk anders als iemand die werkt. Hij levert 8 uur per dag in en klaar is Kees, tijd voor zichzelf. Dan kan je inderdaad sleutelen. En bang voor sleutelwerk ben ik zeker niet, anders deed ik geen werktuigbouwkunde. Niet dat het inhoud dat ik later met m'n handen moet werken, maar goed.
M'n geklaag terzijde. Mijn vrije uren (enkele) kan ik die beter besteden aan een rondje rijden, of sleutelen? En hoe kan je rij plezier, in geld uitdrukken? Dus ik ben hartstikke blij dat m'n ouders mij de gelegenheid geven om m'n vrije tijd te besteden met heerlijk Harley rijden, want daar heb ik 'm voor gekregen. Verder is het handboek zeker nuttig, want ik wil wel weten wat er precies aan de hand is als er wat aan mankeert. Nog wat anders is, dat wanneer ik zelf sleutel en ik ga in de fout, kost het mij extra. En wanneer de reparatie of instellingen niet juist zijn uitgevoerd kan ik me niet beklagen. Want die verantwoording draag ik dan zelf. Daarbij is het een feit dat de monteurs van een officiele Harley dealer zeer vakbekwaam zijn en ook nog jaarlijks cursussen volgen om up-to-date te blijven. En dit alles ben je niet zomaar met de aanschaf van een handboek. Maar eigenlijk zijn we offtopic geraakt. Want het gaat hier om negatieve ervaringen bij aankoop motor. (sorry Charlesb52, maar dit moest ik toch even kwijt.)