Nog altijd niets gehoord van het tankstation, gratis tankbeurt is in de pocket
De dag van vertrek eerst met Dries nog gaan tanken waar we altijd geweest zijn. De moment dat ik wil volgooien komt er niets uit de pomp.
Even tot een andere pomp gegaan en ook daar niets, dus ik naar binnen even melden dat er niets meer werkt.
De bediende wist er duidelijk al van want het systeem was aan het herstarten, en ze had de manager aan de telefoon.
Een minuutje later zou alles terug werken en ik mag opnieuw proberen ... en het werkt.
Tankje vol gedaan, ik gok zo'n 8 liter ofzo en steek de teut terug in de pomp.
Metertjes: 0.0000 liter voor 0.0000 euro ... Ok
Opnieuw naar binnen om te betalen, waarschijnlijk stonden er wel correcte getallen op de computer, dacht ik.
Niet dus, zij belt opnieuw met de manager en die zegt om de waarden van de pomp te noteren.
Ondanks dat ik al zei dat die op 0 stonden, pakt ze pen en papier en gaat kijken: "Hmm raar, die staan op 0".
Terug naar binnen, terug de manager aan de telefoon ... Conclusie: ze vraagt me vriendelijk om naam en telefoonnummer achter te laten.
Ik schrijf alles mooi op, waarbij ze nog even denkt: Hey, raar begin van telefoonnummer: "Jij bent niet van Nederland?", "Neen, België",
"Ai, en wat is de landcode?", "32". Ze schrijft precies 33 op ...
Voor ik vertrek wel even duidelijk vermeld dat ik niet betaal zonder duidelijk bewijs of op basis van de manager zijn arbitraire natte-vingertechniek.
Alleszins, een week later nog niets gehoord.