Goed, Jullie hebben het afgelopen jaar de ups en downs kunnen volgen mbt tot de 883 JapStyle. Omdat ik de rust heb van een ADHD'er was ik gaande het project, wat eigenlijk nooit af komt omdat ik gewoon niet snel tevreden ben, alweer aan het kijken naar nieuwe dingen, bieden op MP op goedkope sporties, onderdelen inkopen etc. Je kent het vast wel...
Een paar jaar geleden 'ontmoete' ik een Engelsman, een eigenbouwer in hart en nieren die van zijn hobby zijn werk had gemaakt, in de loop der jaren heeft hij een aantal frames 'ontwikkeld' niet alleen voor HD sportsters en BigTwins, maar ook voor Yamaha XS en hickory Triumphs, net als ik ligt zijn hart echter bij Sportsters, in de afgelopen paar jaar zijn zijn frames een prima alternatief geworden voor de duurdere aftermarket frames, ze zijn allemaal handgemaakt in Engeland, en van zeer goede kwaliteit. Ik zag er wel brood in en bestelde na veel vijven en zessen een frame, en maakte de afspraak dat we de motor samen, in Engeland, zouden afbouwen maar dan wel in twee dagen fuck die biker build off!!
Van de week was het zo ver, het frame (Gooseneck, twee inch stretch en 37 graden rake) was klaar! Ik boekte een ferry, Kruis hielp mij last minute nog even met het blok (nog bedankt maatje!) gooide alle delen die ik wilde hergebruiken in Chevy en vertrok, met gezin, richting de UK!
Eenmaal in de UK namen we onze intrek in de lokale pub en kon ik mijn gang gaan met mijn Engels vriend!!
Het frame kwam net uit de Jig en zag er waanzinnig goed uit, mooie lassen, veel stukken uit een stuk! Het idee was simpel! Pushbar a la Zero, W&W lampje, 6" Ribbed Fender, olietankje, accubak, electrabox, zweefzadel en pillonpad zitje.... Ik had zoals gezegd mijn hele chevy vol met onderdelen gegooid en wilde zoals gezegd zo veel mogelijk hergebruiken!
De eerste dag hebben we feitelijk de stijl bepaald, en die was 'minimalistisch'!! al snel het achterwiel er in gehangen, chain conversion toegepast, de boel uitgelijnd (bussen gedraaid, remklauw afgepast) en de 6" ribbed fender zo gemonteerd dat hij mooi uitkomt met mijn 16" shinko's!
De volgende dag vervolgens de Olietank er in gehangen en de electrabox gezet, gewalsd en afgelast! Het mooie is dat de buurman een lasersnijder heeft, alle delen werden asap gesneden, bussen werden ter plekke gedraaid, het leuke was dat we met zijn drieen waren en elkaar niet in de weg liepen (tenminste dat denk ik
)
Tja, en dan hadden we nog een zadel nodig, ook die werd gesneden en even omgezet in de wals, we monteerde een tweetal veren er onder en pakte een aftermarket hinch uit het rek, vervolgens was het de beurt aan de basis van de pillion pad, ook die was snel geknipt, gewalsd en op 4 bussen gemonteerd! Nog een RVS accubakje achter het blok gemonteerd en klaar kwam kees!!
Vervolgens met de pushbar aan de slag, bracket gemaakt voor de W&W lamp en vastgezet.