Inmiddels rijdt dochterlief probleemloos rond op haar honda c50 uit 1967. Ze sierde zelfs de cover van het 4tankt magazine!
Junior, toen 13, werd inmiddels verliefd, deze kwamen we tegen bij Leertouwer in Soest, maar liefst € 4000,-
Hij kon dus niet achterblijven, en na een hoop sparen, en wat hulp van pa, 50%, kocht hij zijn Honda ss50 met kenteken voor €950,-. Een brommer uit 1978 met een jubileumtank, ooit gespoten door GLpaints!
[/URL]
Hij heeft hem eerst goed lopend gemaakt, ontsteking en nieuwe carb, het ding had 15 jaar stil gestaan, en omdat ze nogal schuin staan was een kant van de tank echt slecht geworden. Erg leuk, inmiddels kan hij alles zelf, kleppen stellen, ontsteking etc. via via werd er een origineel laag stuurtje gekocht. De achterbrug was toe aan een poeder beurt en twee weken geleden ging meneer aan de slag, toen ik twee uur laten kwam kijken had hij het ding kompleet gesloopt:"tja, ik dacht, laat ik alles maar gelijk goed doen"!
Het zelfde weekend lagen alle spullen in Dreumel en twee weken later hadden we ze weer terug! Zelfs de achterbrug was strak gelast. balhoofdplaatjes geschoren etc. Jun had wel even stress, zelfs een slapeloze nacht omdat Mario hem een beetje via PB het lopen dollen: is het mooi geworden? Nee, drama.... Wat kost het Mario...... € 500,-- hahahaha, Mario heeft het jong gematst, topwerkje weer Kruis!!
het opbouwen kon beginnen en en kleine 7 uur later was hij alweer een behoorlijk eind, bedrading gekuist, het enige dat ik heb gedaan zijn de keringen in de vork!
gisteren de tank en het achterspatbord naar de spuiter gebracht, daar wachtte Jun weer een verassing, de spuiter was het niet eens met de keuze om de tank gewoon zwart te maken, die vond het leuker om de tank terug te brengen in de jubileum kleuren!
Gisteren de schakelaars 'gereviseerd' schema opgezocht en de bedrading door het stuurtje geleid.
1 ding, wat is alles duur van die dingen. een strak achterspatbordje, als je hem kan vinden: € 75,--