omdat dit een sporty is, toch maar een apart topicje aangemaakt, word zo'n onoverzichtelijke rotzooi bij het knutselhoekje,
dan houden we daar de "niet sporty's"
nu had ik nog een blokje rondzweven, een tomahawk en achterbrug van een ander project overgehouden, en Harton had me op het idee gebracht om een leuk gooi en smijtfietsje te bouwen voor rundumhause,
de keuze is dus gevallen op een Evil Knievel XR-750 type fietsje
de bouw van het frame, en de tomahawk met achterbrug van de donor,
balhoofdhoek 26 graden, dus bochtjes maken zal hij wel willen,
deze fiets word voor mezelf, maar waarschijnlijk gaan deze frames ook in productie genomen worden,
nu even kijken tegen wat problemen kwa bouw tegenaan lopen, maar totnogtoe loopt het voorspoedig.
ik heb de achterbuizen ietwat verder naar buiten gezet als origineel, omdat ik nog een spaakwiel had liggen met een 170 band,
om iets meer speling te krijgen in mn frame
zitje heb ik in de UK besteld bij Redmax, met zwart kunstlederen pad
was een heel gepiel om zoveel buizen tegelijk perfect passend te krijgen, wat wel een must is voor tig lassen, mijn lasjes zijn nl niet breder dan 4 mm, buis is ook maar 2mm dik,
maar is meer dan voldoende, door de constructie van het frame.
mig lassen doe ik nooit aan een frame, het ziet er niet uit, teveel slijpwerk, en is lang niet zo sterk.
ik werk mijn lassen ook nooit na dmv een lamellenschijf, perfectie behoeft geen nabewerking zullen we maar zeggen.
toen een benzinetank van een XS650 verbouwt, 5 cm van de bodem gesneden, en een nieuwe tunnel gemaakt
de lijn zit er al in !
olietank had ik ooit eens van Rak gekregen, en die verbouwt voor een grotere accu, de eerste irons hebben nl veel startstroom nodig voor de startert,
en met mijn nieuwe heup leek het vriend Tjolk niet wijs dat ik hem kick-only ging maken
past net !!!
akki heeft rondom 3mm speling, haha
oliefiltertje er nog tussen gefrot
en dan is dit de stijl die ik een beetje wil benaderen
zit nu op RVS te wachten voor mijn uitlaat, die wilde ik halfhoog naar achter laten lopen, maar gaat niet omdat de starter zover uitsteekt, het word dus een 2 in één, onderlangs.
wrs gaat hij ook rechts geschakeld worden, zal wel ff wennen zijn, maar hoort wel bij een vroege XL,
ook nog een setje footcontrols besteld bij JV, om het geheel af te maken.
twijfel alleen nog of ik de 17" wielen ga verruilen voor 18" , maar dat kan altijd later nog