Hallo, Ik ben Joey. Nieuw hier en ik had me al even voorgesteld.
Dit is mijn eerste motor waar ik legaal op mag rijden. Ik heb hier voor een Aprillia rs125, Honda XR600 en een Suzuki DR250S gehad.
Vroeger heb ik met m'n vader en broer veel aan brommers gesleuteld en een paar oude italiaanse brommers gerestaureerd. Daarna haalde ik mijn auto rijbewijs en kocht een Golf 2. Deze heb ik verlaagd, porsche wielen en een open dak van een renault twingo ingebouwd. Daarna een Bora ook verlaagd dikke wielen. Toen een Golf 5 compleet gespoten, dikke wielen enz. Dus aan sleutel ervaring ontbreekt het niet.
Dus nu over de motor. Ik heb nog geen rijbewijs, dus daarom geen haast om een motor te kopen. Na veel zoeken op marktplaats vond ik een gele sportster. Er heen gereden en het was helemaal niks. Het was 1.5 uur rijden en we wilden naar een andere gaan kijken die ik ook had gezien. Dus van Breda naar Kerkrade gereden. Daar stond een blauwe Sportster 2003 anniversary in nieuwstaat met iets meer dan 5000km. Er was niks op aan te merken en de prijs was netjes. Dus de motor gekocht en later opgehaald.
Na wat zoeken op google en rondkijken bij Thunderbike wist ik precies wat ik wou.
Een Frisco stijl met flakes.
Al snel stond de motor er zo bij.
Het eerste dat ik kocht was een Biltwell Z-bar, Bobber handvatten en hevels met speedholes. Natuurlijk ook olie, oliefilter en wat andere spullen.
Meteen de slijptol in het achterspatbord gezet. Maar al snel zag ik dat het toch niet was wat ik wilde.
Dus ik heb een kort achterspatbord besteld en de fenderstruds eraf geslepen.
Op het spatbord wilde ik geen licht. Dus ik heb gelijk 3 in 1 knipperlichten besteld, en een sidemount bij Kollies.
Voor de knipperlichten heeft m'n oom adapters gedraaid. Zodat ik de knipperlichter erop kan zetten en het spatbord gelijk vast zit. er zit verder geen bout voor de bevestiging aan. Dat vind ik niet mooi.
Ik ben auto spuiter dat is heel makkelijk bij het verbouwen van de motor. De grootste kostenpost voor anderen kost me nagenoeg niks.
Ik wilde de speedholes niet alleen in de hevels maar ook in de beltcover. Zo gezegd, zo gedaan.
Omdat ik toch alles kan spuiten. en ik een grijze voorvork niet zo mooi vond heb ik de kroonplaten en vorkpoten zwart gespoten.
Aan de onderste kroonplaat heb ik trouwens de koplamp gemaakt. Origineel de koplamp bovenaan de voorvork vind ik ook lelijk.
Dit allemaal zwart met chrome velgen staat niet. Dus ik heb de wielen naar Wheelcentre Hasselt gebracht.
Deze man heeft de velgranden laten poedercoaten en voorzien van RVS spaken.
Het resultaat. Echt een aanrader goede service voor een goede prijs.
Bij Downtown in Duiven heb ik nieuwe whitewalls besteld.
Vrienden van me vonden de blauwe banden allemaal heel apart en mooi haha :lol:
Toen begon ik weer met het opbouwen. De voorvork erin. Wielen erin. En het voorspatbord verlaagd en ingekort.
Ik heb ongeveer de hele kabelboom verbouwd omdat ik de stekkers allemaal onder de tank op de framebuis maak. Om het zo clean mogelijk te houden.
De al eerder bestelde sidemount erop zetten die bedoeld was voor een sportster ging nog niet maarzo. Misschien komt het door het bouwjaar of mijn veren? Maar er paste helemaal niks van. Rechts kun je zien hoeveel eraf is geslepen. Dat stukje gaat er uiteraard nog af. Het bijgeleverde achterlichtje paste ongeveer even goed en de gaten zaten er scheef in. Geen probleem voor mij. Maar een beetje jammer om een gepoedercoate sidemount zo te moeten verbouwen. Verder ziet het er keurig uit hoor!
Intussen had ik ook een K&N Forcewinder gekocht en een Le Pera Diamond zadel.
Na weer een beetje opbouwen zag het er zo uit.
Op het moment ben ik bezit met het spuitwerk. In het achterspatbord heb ik busjes gemaakt waar de bouten door heen kunnen.
De kleur word net zoals het achterspatbord. Met pinstriping en bladgoud. de schokbrekers worden zwart behalve de veer zelf. en nog een paar losse delen ook.