Uiteindelijk toch met een ander luchtfilter geëindigd. Ik kocht een luchtfilter met een carter ontluchtingsbeugel en adapterplaat voor een leuk prijsje. Het was me niet om het filter te doen maar éénmaal thuis toch effe gekeken en werd aangenaam verrast! Staat m.i. super mooi.
Maar goed ter Leering en vermaak en de meesten zullen dit weten maar wellicht de newbies zoals ik niet. Ik ben er achter gekomen dat de carb. ophanging van de grotere modellen breder is dan onze sportster. Je kunt dit ondervangen met een adapterplaat en een aftermarket leiding beugel (of aparte seperate ontluchtingsbouten met filter). In mijn geval komt de rubberen slang uit de leidingbeugel gewoon weer terug in het luchtfilter. Die adapterplaat is je verbinding tussen blok en carb dit maakt het een stevig geheel. Nu kun je rechtstreeks je een (cv) luchtfilter monteren op je carbarateur met drie boutjes en dit heeft dan voldoende stevigheid.
terug naar mijn initiële vraag...Had ik een orgineel luchtfilter van de grotere modellen gewild dan had ik makkelijk de 'grondplaat' (bevestiging cillinders) aangepast uiteindelijk scheelt dit maar een paar cm.
Op naar de volgende uitdaging!
http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/500466http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/544862